Elin Björklund

- Mitt liv, mina beslut!

Hämtar igen mig lite

Publicerad 2013-10-27 10:35:01 i Allmänt,

Inatt ställde hela Sverige om sina klockor till vintertid, helt tydligt så ska det vara vinter nu. Kallt, blåsigt och leran har kommit för att stanna tills vintern skickar ner vita flingor.
Jag är otroligt tacksam för vintertidsomställningen just idag, för jag behövde verkligen få sova efter en vecka som varit otroligt blandad.
Under veckans gång så har jag hunnit skriva på papper med Ikea på en vikariattjänst på 80%, avsluta min timtjänst på Elgiganten, gjort massa introduktionstimmar på Ikea, jobbat på Elgiganten samt under denna tid haft en häst som inte varit frisk. Efter att ha tagit blodprov på henne, (Ja, jag tog dem själv! två rör och lyckades på första och enda försöket) vilket visade att hon hade mycket vita blodkroppar i blodet alltså, infektion. Svullna ben och halt har varit det som kunnat ses. Men nu äntligen efter en vecka så har svullnaden gått ner på iallafall två ben, så får vi se hur hon ser ut idag när jag kommer.

Åter till ämnet jobb! Efter att ha haft ett reletivt motigt år med jobbsökningar så helt plötsligt så släpper det. ..tack och lov. Dagen efter att jag skrivit på papper med Ikea så ringer de från en annan butik och vill skriva papper. såklart! Men pratade då med Moa som formligen fick kasta sig i bilen och åka dit med Cv, vilket resulterade i att hon nu har fått in en fot på butiken Chilli. Så grattis till henne också!

Det har somsagt varit en väldigt lång vecka, och jobbar under helgen kvar på Elgiganten inkl. måndag-tisdag.
Sen är det även hööks som ska ha sin beskärda del av mig, haha!
Tur jag gillar att ha många bollar i luften, men idag var det skönt med lite extra sovtid.

puss och kram!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Björklund

Norrlänning som hamnat i Örebro. Utbildad ridlärare genom Flyinge och Strömsholm. Denna blogg handlar om mitt liv, min häst Mona och fighten om att hela tiden bli bättre och såklart om vad jag hittar på under dagarna. Välkommen hit!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela